Zeitgeist-Bevægelsen Forum
Velkommen, Gæst
Venligst Log på eller Registrer.    Glemt adgangskode?
Jacque Fresco World Lecture Tour 2010
(1 viser) 1 Gæst
Gå til bunden
EMNE: Jacque Fresco World Lecture Tour 2010
Jesper
Administrator
graphgraph
Bruger offline Klik her for at se denne brugers profil
Sv:Jacque Fresco World Lecture Tour 2010 8 Måneder, 3 Uger siden  
stevenkeen skrev:
...har lige set "Collapse" ... FUUUUUUCK!Hvordan får jeg fat i den?

Logget Logget

Those who say it cannot be done shouldn\'t interrupt the people doing it.
  Administratoren har deaktiveret offentlig skrive adgang.
lasse89
Super Bruger
graph
Sv:Jacque Fresco World Lecture Tour 2010 8 Måneder, 3 Uger siden  
Der er en anden tråd der linker til en dropbox og til sted hvor du kan streame den. Ellers kan du jo også bare søge på Michael Ruppert Collapse Torrent, det var sådan jeg fandt den.

Tråden finder du her:

www.thezeitgeistmovement.dk/index.php?op...d=4&id=2304#2486

Og ja, man kan godt have voldsomme nøjer på efter man har set den. Og jeg er nok også blevet kendt lidt som en dommedagsprofet i nære kredse
MEn altså, først ser man zeitgeist, global police state comming. Så ser man Addendum, monetary system collapse comming. Så lærer man om Gerald Celente, monetary collapse soon to come! Stor depression, men den slags går jo over. Så ser man collapse. Olien slipper snart op, og så falder alt fuldstændig sammen - om 2 max 3 år, og så det altså tæt på. Næsten lidt FOR tæt, man ka næsten mærke helvedes lune hede svide på panden

For endnu engang at citere den geniale Neutzsky-Wulff fra hans Menneskets Afvikling som er absolut anbefalet læsning:

"Nu, hvor mennesket ikke længere havde fanden i hælene, vendte det tilbage til sig selv. Nerver og sener har nu engang deres egne ideer, og de er ekstremt reaktionære.
Man havde øjnet en hurtig profit, der havde fortonet sig, som
sådanne har for vane. Det var alt."

Her er vores teknologiske udvikling ikke andet end en hurtig profit der har fortaget sig igen, og mennesket vil derefter vende tilbage til at blive den jæger/samler det nu engang er skabt til at være. Dog bliver det meget sværere for menneskene at klare sig, eftersom klimaet har ændret sig en del, vi har forurenet hele kloden, der bliver varmere og der bliver mindre land, og færre fisk i havet fordi de fleste er døde af de for høje mængder af kulveilte. Life goes on, men vores civilisation går under, ligesom alle andre.

Dog kan man jo aldrig sige hvordan fremtiden bliver, og det bliver klart spændende at følge, men en ting er sikkert. CHANGE is comming to a town near you, very soon!

Logget Logget

Sidste redigering: 2009/12/17 10:38 Af lasse89.

Nu kan enhver slå op i loven som i en facitliste og se, hvor dyrt det er at begå den og den forbrydelse. Det koster måske tre måneder at hugge 1000 kroner fra Janni Spies og det samme at hugge 1000 kroner fra en bistandsklient. Det kaldes lighed for loven.
Jonas
Erfaren Bruger
graphgraph
Sv:Jacque Fresco World Lecture Tour 2010 7 Måneder siden  
Super du har sat eventet op Stef!

1. Hvordan kommer det til at foregå med salg - hvis vi ikke sælger nok?
lad os antage er der 2 måneder før kun er solgt 100 billetter og vi kan se vi ikke kan nå det? - hvad gør vi?

2. Hvornår(/hvor''snart'') kommer der et link til billetsalg?
3. glæder mig til at se plakaten

btw. admins er det muligt at få en funktion så man kan skrive kommentarer til events? -jeg synes det kunne være meget godt at have.

LETS DO IT!

Logget Logget

Property is theft. Nobody \\\"owns\\\" anything. When you die, it all stays here.
stevenkeen
Administrator
graphgraph
Tak Jonas

For at svare på dine spørgsmål:

1. Hvordan kommer det til at foregå med salg - hvis vi ikke sælger nok?
lad os antage er der 2 måneder før kun er solgt 100 billetter og vi kan se vi ikke kan nå det? - hvad gør vi?

Tja, så er vi på skideren, for vi får en regning. Så vi må bare sørge for, at vi ikke kommer i den situation. Vi vil markedsføre i Malmö også.

2. Hvornår(/hvor''snart'') kommer der et link til billetsalg?
Så snart jeg hører fra ham, der står for det. Inden for en uge vil jeg tro.

3. glæder mig til at se plakaten
Den kan du se her

Logget Logget
Jonas
Erfaren Bruger
graphgraph
desuden -

Jeg forstår ikke helt hvorfor det ikke er muligt at leje KBH universitet for stort set ingen penge? de kan da ikke have den store grund til at tage penge for det, udover personale, og de må da have interessere i sådan en mand kommer til lecture...

Hvad har de sagt/har vi kontaktet dem?

Logget Logget

Property is theft. Nobody \\\"owns\\\" anything. When you die, it all stays here.
stevenkeen
Administrator
graphgraph
Jep! Flere gange. Intet svar.

Logget Logget
Jonas
Erfaren Bruger
graphgraph
stevenkeen skrev:
arh hvor trist

Logget Logget

Maiken
Almindelig Bruger
graphgraph
Er der ikke nogle af jer fra KBH, der går på uni eller et fakultet under uni? Jeg kunne forestille mig, de er mere villige til at låne lokaler ud til studerende end til totalt fremmede ?

Logget Logget
stevenkeen
Administrator
graphgraph
Good point, Maiken.

Ingen har meldt sig på den front, men det kan nås endnu

Logget Logget
Jonas
Erfaren Bruger
graphgraph
stevenkeen skrev:

+45 35 32 26 26

Logget Logget

stevenkeen
Administrator
graphgraph
Tak, Hope. Ringer til dem i morgen. Så må vi se.

Logget Logget
JesperS
Almindelig Bruger
graphgraph
Sorry, har først set tråden nu... busy day...

Jeg læser på KUA og vil meget gerne spørge hvordan det forholder sig med lokaleudlejning, men jeg er lidt forvirret: hvilket event er det vi snakker om her?

Logget Logget
stevenkeen
Administrator
graphgraph
Har kontaktet KUA, men de har ikke gidet at svare.

Vi taler om TVP World Tour.

Logget Logget
JesperS
Almindelig Bruger
graphgraph
Ok... Jeg vil prøve at møde op og se om jeg får en reaktion. Men jeg er stadig ikke helt med, jeg troede TVP ville besøge den Sorte Diamant?

Logget Logget
stevenkeen
Administrator
graphgraph
Ja, men det er f****g dyrt!

Kan vi få et universitet i stedet er det næsten bedre, for det er det miljø, vi skal ramme. Men det skal gå stærkt, hvis jeg skal nå at afmelde Dronningesalen.

Logget Logget

Sidste redigering: 2010/02/08 01:55 Af stevenkeen.
Frawan
Almindelig Bruger
graphgraph
Nu er jeg ikke studerende på KU, men på Århus Universitet, og der har jeg før lånt lokaler til foredrag etc. gratis eller for en beskeden sum. Lejer man sig ind som forening koster det nogle tusinde, da de tager sig betalt for rengøring og vicevært der skal åbne og låse døre etc.

Vil antage at systemet er nogenlunde det samme i København.

I Århus gøres det nemmest gennem deres 'Studenterhus' som er en del af universitetet.

Ser ud til at der er et lignende system i KBH, men ved ikke mere om det. Læs mere her: studenterhuset.com/?page_id=2947

Synes da det ville være dumt at betale en masse for lokaler når nu man kan få det gratis.

Var det ikke også meningen at I ville lave en forening? I så fald kan I få stillet gratis lokaler til rådighed af kommunen. Enten et bibliotek eller aftenskole-center eller lignende. Man kan også låne skoler m.m. hvis der er større arrangementer med overnatning etc.
I Århus gøres det her: www.aarhuskommune.dk/portal/borger/kultu...draet/lokale_booking - findes vel lignende muligheder i KBH.

Bare lige et par tips herfra.

Logget Logget
stevenkeen
Administrator
graphgraph
Tak for tips, Frawan, men vi har været det hele igennem flere gange.

Der skal desuden være plads til mange mennesker - 500 eller mere, så de steder du nævner dur ikke. Studenterhuset i Kbh er primært et spillested, og de har slet ikke plads nok, eller forholdene til det.

Jesper S er ved at undersøge KUA (hvor han går), der har plads til 320 mennesker. Måske kan vi lave 2 lectures over 2 dage, så vi når ud til 740. Den sal kan vi få i to dage til ca. det halve af, hvad Dronningesalen koster for én dag. Og så er det et universitet, hvilket er rigtig godt. Vi får svar i dag eller i morgen på endelig pris/muligheder.

Logget Logget
Nicolaj
Erfaren Bruger
graphgraph
Sv:Jacque Fresco World Lecture Tour 2010 6 Måneder, 3 Uger siden  

Lyder til at Roxanne får noget mere speaker tid, kære JF ønsker vist hun skal begynde at overlappe ham meget mere på world tour 2010 (:

Logget Logget

Change is the essence of life.
Be willing to surrender what you are, for what you can become
stevenkeen
Administrator
graphgraph
TVP World Lecture Tour 2010 6 Måneder, 2 Uger siden  
Kære venner.

Efter en ihærdig indsats af JesperS mht. at få KUA til at lægge lokaler til 2 forelæsninger, må vi desværre meddele, at dette ikke bliver til noget. KUA tillader tilsyneladende ikke, at der tages entré, og de mener desuden, at TVP er for "politisk", whatever that means.

Vi kunne måske godt overtale dem ved at forklare nærmere hvad det handler om, men den strander på billetterne. Desuden har vi ikke tid til at forhandle frem og tilbage. Derfor fastholder vi vores reservation af Dronningesalen, og går med det samme i gang med at få lavet plakater, flyers og sat billetsalget i værk.

Det er VIGTIGT!!! at der bliver gjort opmærksom på TVP World Tour til de forskellige Z-Day events, så husk at have fokus på det.

RBE-sommerfesten på Islands Brygge er forsat planlagt, og meget tyder på, at Jacque og Roxanne vil deltage

Logget Logget
stevenkeen
Administrator
graphgraph
Sv:TVP World Lecture Tour 2010 6 Måneder, 2 Uger siden  
Her er en email jeg har sendt til Roxanne i dag, efter at have talt med Heather Odom:

Dear Roxanne & Jacque (cc Heather Odom)

I trust you all are doing well

I am sorry to report, that we have failed in our efforts to arrange 2 lectures at Copenhagen University. Apparently, the Danish academic community is not as open minded as we had anticipated. I won't bore you with the details, but quite frankly, their chain of communication seems ineffective at best. But let's not dwell on the negative We have a lot planned, and we expect your stop in Denmark to be very successful, entertaining and enlightening for all involved.

We are going ahead with our original plan, which will limit us to just one lecture (because the price is steeper), but in turn provides a much more sophisticated and well respected venue - The Royal Danish Library on the waterfront. Here are some images:

-> www.library.calligraphy-mvk.ru/images/st...rybuilding/dania.jpg

-> www.mik.dk/upload/det_kongelige_bibliotek_diamanten_1_001.jpg

-> www.denstoredanske.dk/@api/deki/files/16575/=610571.501.jpg

At the below link you can see a 360 view of the very classy "Dronningesalen" (The Queen's Hall), which is where the lecture will be held:

-> www.kb.dk/da/dia/lokaler/3D-rundture/dronningesalen.mov

We will still be arranging the "RBE Summer Party" just across the canal from the venue, where we hope you will join us for an informal couple of hours of meet'n'greet and barbecue after the lecture. The waterfront is buzzing with life and good vibes in the summer time:

-> www.cphx.dk/files/upload/20070823_104233_fralangebro.jpg

-> www.bibliotek.kk.dk/bibliotekerne/findbi...gebilleder/havnepark

-> sommerforborn.kk.dk/arrangementer-2/havn...og-fisketorvet/image

In the below picture, you can see how close the Royal Library (top left hand corner) is to the waterfront "Islands Brygge". It is literally a 10 minute walk:

-> www.steampunk.dk/wp-content/uploads/bryggen0161.jpg

We will be arranging for you to visit Christiania - Copenhagen's "social experiment", which has been in operation for more than 25 years, and exists as a mini-state within the state. More info can be found here:

-> www.christiania.org/modules.php?name=Side&navn=linkeng

Here, we plan to set up interviews with Christiania's local radio- and TV-station, as well as have screenings of e.g. "Future By Design", "Zeitgeist: Addendum", and PJ's lectures at their cinema, and live concerts at different music venues on site. The plan is to turn the whole of Christiania into a "TVP theme park" for the day

We would also like for you to visit Samsoe, a small island in the middle of the country, which is almost 100% self-sustained through the use of clean energy sources like wind and solar. They also produce a lot of their food natively. For more info, please visit:

-> www.energiakademiet.dk/default_uk.asp

All of the above will be filmed by a semi-professional film crew for documentation, and may even become part of the proposed "Lecture Tour Documentary".

Please give my best to everyone, and don't hesitate to contact me, if you have any questions.

Logget Logget
Gå til toppen

Søg

Brugerstatistik

Antal Brugere: 703
Denne uge: 4 nye brugere
Lige nu har vi 34 gæster online:
Ingen

Information